ko5024.   
book/
sociology   put into the basket Huszár Tibor: Nemzetlét - nemzettudat - értelmiség.
Budapest. 1984. Magvető. 728 p. cloth binding. Hungarian language.
size: 19x13 cm.
price: 1.79 EURO
Tartalom
Reflexiók a nemzeti érték kutatásához (bevezető)	9
A folytonosságról és megszakítottságról	20
A nemzet fogalmának alakváltozásáról	33
Hagyományőrzők és újítók. A szerkezeti változások mélységei, dimenziói	55
A magasabbrendűség idóluma és a nemzetiségi politika csapdái	80
Még egyszer a folytonosságról és megszakítottságról, a "sorskérdésekről" és azok megoldási lehetőségeiről	81
Az értelmiségszociológia és -szociográfia hazai történetéhez	
Prológus - A szociológia magyarországi előtörténete	109
A magyar etaistákról. Az irodalmár értelmiségiről	115
A dzsentri fogalmáról, az ún. történelmi középosztályról	122
Az újkonzervatív irányzatok középosztályszemlélete	139
A polgári radikalizmus értelmiségfelfogása	150
A reformkonzervativizmus irányzatai a két világháború között	186
A nemzeti radikalizmus és a népi irányzatok középosztály- és értelmiségfelfogása	216
Az utak elválnak - népi szociográfia és szociológia a negyvenes évek fordulóján	241
Az esszéműfaj. A neoliberális és szocialista irányzatok előnyben részesítése	291
Az értelmiségszociológia kérdése a korabeli kommunista irodalomban, és publicisztikában	297
Az MKP értelmiségpolitikájának változásairól (bevezető)	
Új Szellemi Front. Vita a szövetségi politika határairól és tartalékairól - 1945. április-május	315
A Szabad Nép és a Haladás vitája	318
Az értelmiségpolitika változása és "megmagyarázhatatlan" pálfordulása	389
Művelődés - közművelődés - értelmiség	
Művelődési kiváltságok, történelmi előzmények	419
Művelődés, közművelődés, értelmiség	419
A tömegoktatás és népművelés kialakulása hazánkban	434
A művelt ember fogalmának alakváltozásai	447
A latin iskolák öröksége	460
A technikai forradalom és a harmonikusan fejlett ember	463
A korai szakosodás és az "emberi nem kulturális egysége"	469
Társadalmunk műveltségi szerkezete	476
Az iskolarendszer és a társadalmi helyzetváltoztatás dinamizmusa	486
Műveltségeszmény és iskolarendszerünk	496
Munkaerő-tervezés és köznevelés	499
A köznevelési rendszer és munkaerőgazdálkodás. Szakember- és oktatásvezetés	501
Korai szakosodás és a szocialista műveltségeszmény	512
Egységes középfokú képzés	515
Értelmiségképzés és felsőfokú szakemberképzés	539
Az értelmiség fogalma és funkciója	539
Felkészülés az értelmiségi szerepkörökre	554
Szociológiai meghatározók	556
A "pedagógiai élethelyzet" és az értelmiségi szerepkörre való felkészülés	570
Az értelmiség és a közművelődés	576
Hazai hagyományok	582
A kultúra: tudás, életforma, magatartás	591
Nyitottság és kultúraközvetítés	596
A női diplomások és a közművelődés	598
A településhálózat egyenlőtlenségei. A falun élő diplomások	601
Létviszony és időgazdálkodás	603
Epilógus - összefoglalás	619
Új kérdések, megválaszolatlan dilemmák az értelmiségkutatásban	623
A falu a társadalomban - társadalom a faluban	667
Irodalom.
